جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پلتفرم مشاوره و کوچینگ تحصیلی

نویسنده:

حامد صالحی

به کودک خود کمک کنید تا با مدرسه جدید سازگار شود

redac.ir

به کودک خود کمک کنید تا با مدرسه جدید سازگار شود

ما به عنوان والدین سعی می‌کنیم زندگی فرزندمان را به گونه‌ای ساختار دهیم که بی‌ثباتی را از بین ببریم و زندگی قابل پیش‌بینی را فراهم کنیم و تغییرات دشوار عاطفی را به حداقل برسانیم. با این حال، اکنون هر چقدر هم که تلاش کنیم، تغییر رخ می دهد و گاهی اوقات تأثیرگذار است.

یکی از این تغییراتی که در زندگی هر کودکی اتفاق می افتد، رفتن به مدرسه جدید است. ممکن است خانواده شما تغییر شغلی را تجربه کند که مستلزم جابجایی به یک منطقه و مدرسه جدید باشد یا فرزند شما در حال جهش از مدرسه ابتدایی به مدرسه راهنمایی باشد، تقریباً باید در مقطعی فرزند شما مدرسه اش را تغییر دهد.

روزها و هفته های اول مدرسه جدید می تواند هیجان انگیز باشد، اما همچنین می تواند پر از عدم اطمینان و اضطراب باشد.

نکات و راهکارهای زیر به کودک شما کمک می کند تا به سرعت با مدرسه جدید خود سازگار شود:

مثبت بمانید

هیچ چیزی به اندازه نگرش مثبت شما به فرزند شما کمک نمی کند که نسبت به مدرسه جدید خود نگرش مثبت داشته باشد.

اشکالی ندارد که درباره ترس ها و انتظارات فرزندتان صحبت کنید، اما به او اطمینان دهید که سال خوبی خواهد داشت. گاهی اوقات مفید است که به کودک خود بفهمانید که هر کودک دیگری همان چیزی را که آنها تجربه می کنند، تجربه می کند.

اجازه دهید بدانند که شما با هم هستید.

هیچ چیز برای یک کودک، به خصوص یک کودک کوچکتر، آرام‌بخش‌تر از این نیست که بداند در هر مرحله با او خواهید بود. نه، شما قرار نیست در کلاس با آنها بنشینید، اما قبل از مدرسه، بعد از مدرسه در کنار آنها خواهید بود و در صورت نیاز حتی در طول مدرسه در دسترس خواهید بود.

فرزندتان را درگیر کنید.

درگیر کردن فرزندتان در فعالیت های مدرسه راهی عالی برای کاهش ترس او و کمک به او برای سازگاری سریع با مدرسه جدید است. در حالی که نمی‌خواهید آنها را مجبور به انجام کاری کنید، می‌خواهید شرکت در کلاس‌ها و فعالیت‌هایی را تشویق کنید که دوستی‌های جدیدی را تقویت می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا احساس کنند بخشی از جامعه جدید مدرسه هستند

دانش‌آموزانی که در فعالیت‌های مدرسه، باشگاه‌ها یا ورزش‌ها شرکت می‌کنند، احساس ارتباط بیشتری می‌کنند و عملکرد تحصیلی بهتری دارند. درگیر شدن در فعالیت های فوق برنامه در خارج از کلاس می تواند به کودک کمک کند تا در کلاس درس بیشتر احساس ارتباط کند.

به کودک خود کمک کنید تا با مدرسه جدید سازگار شود
redac.ir

میزان خواب مناسبی داشته باشید.

مطالعات بیشتر آنچه را که بسیاری از والدین می‌دانند تأیید می‌کنند که داشتن یک خواب خوب شبانه برای داشتن بچه‌های سالم و سازگار ضروری است. خواب کافی قبل از سال تحصیلی جدید نیز مهم است – به خصوص اگر فرزند شما در حال نقل مکان به مدرسه جدید است.

برای آسان‌تر کردن انتقال او، توصیه می‌کنیم چند هفته قبل از شروع مدرسه، روال خواب سال تحصیلی جدید فرزندتان را شروع کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که انتقال او به مدرسه جدید شامل انتقال همزمان به یک برنامه خواب جدید نیست.

روز اول خود را زودتر از موعد سپری کنید.

چرا باید تا روز اول مدرسه صبر کرد تا همه چیز مشخص شود؟ به ویژه برای کسانی که در مدرسه جدید تحصیل می کنند. مدتی قبل از اولین روز مدرسه، فرزندتان را به یک بازدید آزمایشی ببرید.

فرزندتان را زودتر به مدرسه ببرید و به او کمک کنید کلاس درسش را پیدا کند.

به او نشان دهید که اتوبوس او در کجاست و به او کمک کنید تا تشخیص دهد که اتوبوس متعلق به اوست. بردن فرزندتان به یک بازدید آزمایشی در اولین روزش به او کمک می کند تا اولین روز مدرسه او را کمتر دلهره آور کند.

فرزندتان را آماده به مدرسه بفرستید.

بیشتر مدارس به والدین اطلاع می دهند که چه لوازم و موادی مورد نیاز دانش آموزان است. ورود به مدرسه با وسایل و مواد مناسب باعث می‌شود که بچه‌ها احساس نکنند که آدم عجیبی هستند. این امر به ویژه در مورد دانش‌آموزان جوان‌تری که به احساس متفاوت بودن یا کنار گذاشته شدن حساس هستند صادق است.

همچنین مهم است که مطمئن شوید زمان ناهار ترتیب داده شده است. اگر کودک شما در مدرسه ناهار می خورد، مطمئن شوید که برای ناهار پول دارد.

عجله نکنید

صبح روز اول مدرسه اغلب ممکن است به یک خانه دیوانه تبدیل شود – به خصوص اگر بیش از یک بچه برای آماده شدن دارید. برای جلوگیری از عجله صبحگاهی، همه چیز را از شب قبل آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که وسایل مرتب و در کوله پشتی‌ها قرار دارند، صبحانه حاضر است، لباس‌ها چیده شده اند و فرزندتان برنامه‌ای را برای اولین روز مدرسه‌اش آماده کرده است. برنامه ریزی شب قبل به کودک شما این امکان را می دهد که خواب کافی داشته باشد، به موقع از در خارج شود و هیچ اضطراب اضافی احساس نکند.

غذای سالم بخورید

والدین اغلب اهمیت یک رژیم غذایی سالم برای کودکان را نادیده می گیرند، به خصوص زمانی که آنها به مدرسه می روند. همچنین مهم است که کودکان هر روز صبحانه سالم بخورند. کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، انرژی یا توانایی تمرکز ندارند و اغلب در کلاس به سختی توجه می‌کنند.

روز اول فرزندتان را به مدرسه ببرید.

حتی اگر فرزندتان اتوبوس مشخصی دارد، ممکن است در روز اول بردن او به مدرسه مفید باشد تا بتوانید او را به معلم جدیدش معرفی کنید و به او کمک کنید راه خود را پیدا کند. بردن فرزندتان به مدرسه در روز اول، به خصوص اگر در مدرسه ابتدایی باشد و در مدرسه جدید شرکت کند، ایده عاقلانه ای است.

.

.

.

.

Helping Your Child Adjust to a New School

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *