جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پلتفرم مشاوره و کوچینگ تحصیلی

نویسنده:

حامد صالحی

چگونه ریاضی بخوانیم : 12 راه برای یادگیری ریاضی

چگونه ریاضی بخوانیم: نمی توان انکار کرد، ریاضی واقعا درس سختی است! با این حال، می‌توانید در ریاضی بهتر شوید. بهترین راه برای موفقیت در ریاضی تمرین هر روزه است، بنابراین زمان زیادی را برای مطالعه اختصاص دهید.

 

12 راه برای خواندن ریاضی

1. تکالیف تان را انجام دهید، اما به همین ها بسنده نکنید و سوالات زیادی حل کنید.

حل مسایل بارها و بارها بهترین راه برای خوب شدن در ریاضی است، به همین دلیل است که انجام تکالیف بسیار مهم است.

2.کتاب درسی خود را دائما بخوانید.

هر بخش را به آرامی بخوانید، مطمئن شوید که قبل از اینکه به قسمت بعدی بروید، آن را کاملاً درک کرده اید. به تعاریف و مثال هایی که در کتاب ذکر شده توجه کنید. همچنین به هر گونه اهداف آموزشی که در ابتدای فصل ذکر شده است و نیز خلاصه آن در پایان، توجه کنید. خواندن کتاب ریاضی شما ممکن است چندان سرگرم کننده به نظر نرسد، اما واقعا می تواند به شما در درک مفهوم دشواری که با آن دست و پنجه نرم می کنید کمک کند.

شب قبل از کلاس ریاضی، چند صفحه جلوتر کتاب را بخوانید. این روش می‌تواند شما را برای درک درس جدید آشنا کند زیرا با صحبت های معلم در درس جدید آشنا هستید.

3.هر روز چند دقیقه را به مطالعه اختصاص دهید تا نیاز به فشار زیاد در شب امتحان نداشته باشید.

سعی نکنید در آخرین لحظه خود را برای امتحان آماده کنید(شب امتحان ممنوع!!). در ریاضیات، هر چیز جدیدی که یاد می‌گیرید بر پایه چیز دیگری استوار است، بنابراین قبل از اینکه به مفهوم بعدی بروید، باید واقعاً درس های قبلی را بلد باشید. اگر سعی کنید یکباره آن را مطالعه کنید، ممکن است واقعاً گیج کننده باشد، بنابراین هر روز چند دقیقه را به مطالعه و انجام تکالیف اختصاص دهید.

اگر حتی 30 دقیقه در روز را صرف مطالعه ریاضی کنید، در زمان امتحان استرس کمتری خواهید داشت، زیرا از قبل با مطالبی که روی آن امتحان می‌شوید آشنا خواهید بود.

وقتی در حال مطالعه هستید، یادداشت هایی را که در کلاس یادداشت کرده اید بخوانید، فرمول هایی را که در کلاس استفاده می کنید مرور کنید و کتاب درسی خود را دوباره بخوانید.

 

چگونه ریاضی بخوانیم

4.روشهای حل مسئله خود را به شکل کامل بنویسید.

راه حل های خود را کامل بنویسید، حتی برای تمرین و تکالیف.

معلم شما معمولاً از شما می خواهد که روش های حل مسئله خود را نشان دهید. یا هر مرحله را بنویسید. زمانی که در امتحان ریاضی شرکت می کنید. عادت کنید که هر بار که سوالی را حل می‌کنید، این کار را انجام دهید، حتی اگر این کار فقط کاری باشد که برای تمرین انجام می‌دهید. علاوه بر اینکه در امتحانات به شما کمک می کند، نوشتن روش حل مسئله باعث می شود در صورت دریافت پاسخ اشتباه، راحت تر به عقب برگردید و ببینید کجا اشتباه کرده اید.

5.پس از حل مسئله، کار خود را بررسی کنید.

 گاهی اوقات، کتاب درسی شما پاسخ مسئله را در آخرین صفحات کتاب دارد. اگر اینطور است، پس از اتمام سوال، پاسخ را جست وجو کنید. اگر پاسخ دیگری پیدا کردید، سوال را دوباره بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید محل اشتباه خود را پیدا کنید. اگر هنوز جواب درستی دریافت نکردید، در کلاس بعدی از معلم خود در مورد آن سؤال کنید.

6.دروس قدیمی خود را مرور کنید.

همزمان با یادگیری مهارت های جدید، به تمرین مهارت های قدیمی ادامه دهید. ریاضیات بر خود بنا می‌شود—هر مهارت جدیدی که با آن مواجه می‌شوید بر اساس چیزی ساخته شده است که قبلاً آموخته‌اید. با مرور مفاهیمی که قبلاً آموخته اید، در ریاضی قوی بمانید. به عنوان مثال، هر روز پس از اتمام تکالیف خود، یک مسئله از 3-4 فصل قبلی را انجام دهید.

این کار را انجام دهید حتی اگر به نظر می رسد چیزی که مطالعه می کنید به آن فصل های قبلی مرتبط نیست. به احتمال زیاد، چیزی که بعداً یاد می گیرید کمک می کند تا همه چیز را با هم پیوند دهید.

7.برای بررسی مهارت های خود در آزمون های تمرینی شرکت کنید.

اگر در مورد شرکت در امتحان مضطرب هستید، یک یا چند امتحان را زودتر از موعد انجام دهید. سعی کنید محیط آزمون را برای خود بسازید. اتاق مطالعه خود را ساکت نگه دارید، زمان آزمون را تعیین کنید و از وقفه اجتناب کنید. بعد از شرکت در آزمون تمرینی، کار خود را بررسی کنید و در صورت نیاز بیشتر مطالعه کنید.

8.ریاضی را به عنوان یک زبان در نظر بگیرید.

ریاضی از واژگان خاص خود استفاده می‌کند، از جمله نمادهایی که در هیچ جای دیگری نمی‌بینید و این ممکن است گاهی کمی گیج‌کننده باشد. با این حال، اگر به آن مانند یادگیری زبان فکر کنید، می تواند به شما کمک کند. خواندن نمادها مانند کلمات را تمرین کنید. مثلاً وقتی یک خط کسری را می بینید، می توانید «تقسیم بر» را بخوانید، یا هر زمان که «√» را دیدید می توانید بگویید «رادیکال»

 

چگونه ریاضی بخوانیم

9.بیشتر بر درک مطلب تمرکز کنید تا حفظ کردن.

فقط سعی نکنید همه چیزهایی را که معلمتان می نویسد حفظ کنید. در عوض، بر درک این موضوع تمرکز کنید. وقتی بتوانید این کار را انجام دهید، به خاطر سپردن آن بسیار آسان تر خواهد بود.

10.از تکرار برای کمک به بهتر حفظ کردن فرمول ها استفاده کنید.

فرمول ها را بارها و بارها بنویسید تا زمانی که آنها را به خاطر بسپارید. حتی زمانی که متوجه شدید که چه زمانی و چرا از یک فرمول خاص استفاده کنید، ممکن است لازم باشد آن را برای امتحان آنرا حفظ کنید.

11.در کلاس حضور فعال داشته باشید.

گوش کنید، یادداشت بردارید و در بحث ها شرکت کنید. هر زمان که معلم شما چیزی را توضیح می دهد، با دقت دنبال کنید. هر فرمول یا مفهومی را که معلمتان در مورد آنها با جزئیات صحبت می کند، یادداشت کنید، زیرا احتمالاً در تکالیف شما و در آزمون ها استفاده می شود. همچنین، اگر سؤالی دارید یا نیاز به توضیح بیشتری دارید، حتماً از معلم خود بپرسید.

 

چگونه ریاضی بخوانیم

12.به یک گروه مطالعاتی بپیوندید

با دیگران کار کنید تا به شما کمک کند تا از مفاهیم دشوار عبور کنید. مطالعه با دیگران همچنین به این معنی است که اگر کسی در درک مفهوم یا نحوه انجام یک مشکل مشکل دارد، می توانید به یکدیگر کمک کنید. فقط مطمئن شوید که یک گروه با افرادی پیدا می کنید که در انجام کار جدی هستند.

.

.

.

.

منبع

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *